لوله بازکنی زنجان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 28 شهريور 1401
بازدید : 162
نویسنده : سجاد امینی

آیا خطوط اصلی فاضلاب شما مسدود شده است؟

در سرتاسر خانه خود، خطوط تخلیه دارید که فاضلاب را از سینک، توالت، وان و موارد دیگر دور می‌کند. تمام این خطوط به خط اصلی فاضلاب منتهی می شود. این لوله بزرگ تمام زباله ها را از خانه شما مستقیماً به سیستم فاضلاب یا سپتیک شما می فرستد. هنگامی که آن مسدود می شود، فاضلاب های سراسر خانه شما قادر به کار نیستند - و حتی ممکن است با خروج آب از وسایل، لوله های نشتی و سایر مشکلات مواجه شوید. بله!

 

اگر دچار گرفتگی خط فاضلاب اصلی هستید، واقعاً هیچ راهی برای رفع آن وجود ندارد. این خطوط تخلیه اغلب در اعماق زمین دور از خانه شما مدفون می شوند. شما معمولاً به تجهیزات ویژه و دانش حرفه ای برای رسیدگی به آنها نیاز دارید. اگرچه معمولاً نمی‌توانید خودتان آن را تعمیر کنید، اما این بدان معنا نیست که درمانده هستید. هنوز چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از بدتر شدن مشکل تا زمانی که یک لوله کش به شما کمک کند، انجام دهید.

 

گرفتگی خط فاضلاب

علل گرفتگی خط فاضلاب

این نوع گرفتگی نسبتاً نادر است، زیرا بیشتر خطوط فاضلاب حدود 4 تا 6 اینچ عرض دارند. معمولاً فقط زمانی اتفاق می افتد که مشکلی در سیستم لوله کشی شما به طور جدی اشتباه باشد. یکی از شایع ترین علل گرفتگی، آسیب به خود خط فاضلاب است. اگر یک لوله فرو بریزد یا خم شود، آسیب می تواند مانع از حرکت صحیح زباله از طریق خط شود. انواع چیزهایی وجود دارد که می تواند به خط فاضلاب آسیب برساند، از جمله:

 

بنر eLocal لوله کشی ۲

 

  • جابجایی خاک در اطراف لوله
  • خوردگی داخل لوله
  • ساخت و ساز در نزدیکی خط
  • ترافیک سنگین بالای لوله فاضلاب
  • اتصالات لوله آسیب دیده

یکی دیگر از دلایل مهم مسدود شدن خطوط فاضلاب این است که به تدریج با گذشت زمان دچار افتادگی می شوند. این خمیدگی در لوله باعث می شود زباله ها به راحتی جمع شوند و در نهایت باعث گرفتگی می شوند.

 

خط خدمات آب

رایج ترین نوع زباله هایی که باعث مسدود شدن خط فاضلاب می شود، چربی است. اگر گریس ها، چربی ها یا روغن ها را در فاضلاب سینک بریزید، در نهایت سرد و سفت می شوند. حتی اگر آب گرم را با گریس اجرا کنید، معمولاً تا زمانی که به خط اصلی فاضلاب شما برسد، سفت می شود. سپس چربی به خطوط شما می چسبد و باعث گرفتگی می شود.

 

انواع دیگر زباله‌هایی که اغلب باعث گرفتگی می‌شوند شامل دستمال‌های کاغذی، دستمال‌های به اصطلاح قابل شستشو ، محصولات بهداشتی و سایر اقلام حجیمی هستند که در توالت ریخته می‌شوند. هرگز نباید چیزی غیر از مایعات و دستمال توالت را به داخل فاضلاب خود بفرستید.

 

بنر eLocal لوله کشی ۲

 

علت نهایی گرفتگی لوله های فاضلاب ریشه درختان است. درختان به طرز شگفت آوری قدرتمند هستند. حتی ریشه های کوچک نیز می توانند به مرور زمان به لوله های شما نفوذ کنند. ممکن است متوجه نشت قابل توجهی نشوید زیرا ریشه ناحیه شکسته را در خط مسدود می کند. با این حال، همانطور که ریشه ها در داخل لوله رشد می کنند، توده ای را تشکیل می دهند که فاضلاب از آن به سختی عبور می کند.

 

نشانه هایی که ممکن است خط فاضلاب شما مسدود شده باشد

اغلب گرفتگی فاضلاب ها به تدریج اتفاق می افتد. توانایی شناسایی آنها در مراحل اولیه به شما کمک می کند تا قبل از اینکه در نهایت با آب فاضلاب کل خانه شما سرازیر شود، مشکلات را برطرف کنید. اگر مشکوک هستید که ممکن است به تمیز کردن خط فاضلاب نیاز داشته باشید باید به موارد زیر توجه کنید:

 

آب تاریک

یکی از علائم اصلی گرفتگی زهکشی، برگشت آب در وان یا دوش است. این زمانی اتفاق می‌افتد که شما سعی می‌کنید آب را تخلیه کنید، اما جایی برای رفتن وجود ندارد زیرا خط فاضلاب مسدود شده است. سپس آب به سمت عقب حرکت می کند و به دنبال پایین ترین نقطه ورودی است. در اکثر خانه ها، این حمام، وان یا زهکشی کف زیرزمین خواهد بود.

 

برخلاف وسایل سیل که ناشی از نشتی لوله است، آب شفاف نخواهد بود. از آنجایی که مواد زائد زیادی با آن مخلوط می‌شوند، معمولاً تیره، بدبو و ظاهری درشت خواهند داشت. به خاطر داشته باشید که این آب می تواند فاضلاب خام داشته باشد، بنابراین باید در اطراف آن احتیاط کنید. پس از سرازیر شدن آب تیره به زهکشی، هنگام تمیز کردن، از وسایل محافظ مناسب و پاک کننده های قوی استفاده کنید.

 

زهکشی با حرکت آهسته

یک دقیقه به زهکشی های خانه خود فکر کنید. آیا آنها به سرعت تخلیه می شوند یا هر زمان که آب را تخلیه می کنید متوجه جمع شدن آب می شوید؟ زهکشی شما زمانی که گرفتگی دارد کند می شود زیرا اکثر گرفتگی های خطوط فاضلاب به طور ناگهانی 100٪ لوله را مسدود نمی کنند. در عوض، زباله‌ها در طول زمان انباشته می‌شوند و جابه‌جایی زباله‌ها را سخت‌تر و سخت‌تر می‌کنند.

 

اگر تمام زهکشی ها در خانه شما شروع به کند شدن کردند، مشکل به احتمال زیاد گرفتگی خط فاضلاب است. به طور معمول، اولین زهکشی که متوجه کاهش سرعت آن خواهید شد، زهکشی توالت است. وقتی سیفون توالت را می‌کشید، ممکن است به نظر برسد که آب برای لحظه‌ای در آنجا آویزان شده و به تدریج فرو می‌رود. توالت ها اغلب اولین زهکشی هستند که تحت تأثیر گرفتگی خط اصلی قرار می گیرند زیرا معمولاً مستقیماً به خط فاضلاب شما متصل می شوند.

 

صدای غرغر

از آنجایی که گرفتگی خط اصلی مانع از عملکرد صحیح لوله های فاضلاب شما می شود، ممکن است هنگام استفاده از سیستم لوله کشی خود واکنش های عجیبی داشته باشید. وقتی سینک می‌کشید، توالت را می‌شویید یا از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید، حباب‌های آب و هوا می‌توانند ایجاد شوند. همه این مواد که در لوله های شما سروصدا می کنند می توانند باعث ایجاد صدا شوند. از آنجایی که صدا به طرز عجیبی از طریق لوله ها عبور می کند، به نظر می رسد که این صداها از وسایل لوله کشی، دیوارهای اتاق های دیگر یا حتی کف و سقف می آیند.

 

بیشترین صدایی که افراد گزارش می کنند صدای غرغره ای است که هنگام استفاده از زهکشی ایجاد می شود. با این حال، ممکن است متوجه صدای خش خش، حباب یا چکش عجیبی نیز شوید. اگر خط اصلی فاضلاب شما تقریباً به طور کامل مسدود شده است، ممکن است مدتی طول بکشد تا مواد از آن خارج شوند. بنابراین، ممکن است مدت‌ها پس از ترک سیگار با استفاده از زهکش، صداهای عجیب و غریب بشنوید.

 

گرفتگی وسایل لوله کشی

اگر گرفتگی خط فاضلاب شما برای مدت طولانی بدون توجه باشد، متوجه این علامت خواهید شد: با افزایش گرفتگی، تقریباً هیچ فاضلابی قادر به عبور از لوله نخواهد بود. هنگامی که این اتفاق می افتد، زهکشی شما به طور کلی از کار می افتد. به‌جای زهکشی کمی کند، به نظر می‌رسد که وسایل لوله‌کشی شما به طور کامل تخلیه نمی‌شوند.

 

به یاد داشته باشید که تمام وسایل لوله کشی در خانه شما به هم متصل هستند، بنابراین گرفتگی لوله فاضلاب باعث می شود که در سراسر خانه تخلیه نشود. اگر سینک آشپزخانه را راه اندازی کنید، ممکن است وارد حمام شوید و دوش را پیدا کنی





:: برچسب‌ها: لوله بازکنی زنجان , تخلیه چاه زنجان , حفاری چاه زنجان , حفر چاه زنجان , حفر چاه تضمینی , لوله بازکن زنجان , چاه بازکنی زنجان , رفع گرفتگی لوله در زنجان , لوله بازکنی استان زنجان , اتحادیه لوله بازکنی زنجان , قیمت لوله بازکنی زنجان , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ارزان لوله بازکن و آدرس arzanloole.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com